„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. május 17., vasárnap

Jamie McGuire - Gyönyörű tévedés

A függetlenségét szenvedélyesen védelmező Camille Camlin, becenevén Cami boldogan hagyta a háta mögött a gyermekkorát, mielőtt az véget ért volna. Dolgozik, amióta megszerezte a jogosítványt, és a főiskola első éve óta albérletben lakik. Most a Red Doorban pultos, és a munkán meg főiskolai óráin kívül nincs másra ideje. Trenton Maddox az Eastern Állami Egyetem koronázatlan királya volt, aki már középiskolásként egyetemista lányokkal járt. A barátai irigyelték, a nők be akarták törni, de miután egy tragikus baleset fenekestől felforgatta az életét, Trenton otthagyta az egyetemet, hogy megbirkózzon iszonyatos lelkifurdalásával.  Tizennyolc hónappal később Trenton otthon lakik özvegy édesapjával és egy helyi tetováló szalonban vállal munkát, hogy fizetni tudja a számlákat. Amikor már azt hiszi, hogy az élet visszazökkent a megszokott kerékvágásba, a szeme megakad a Red Doorban egyedül üldögélő Camin. 
A lány hisz abban, hogy sikerül szigorúan plátói szinten tartania a Trentonhoz fűződő friss barátságát. De amikor egy Maddox fiú szerelmes lesz, az örökre szól – még akkor is, ha esetleg Cami miatt hullik szét a már így is szétforgácsolódott családja.


Amikor megtudtam, hogy a Gyönyörű tévedés meg fog jelenni a Könyvfesztiválon, nagyon megörültem, hiszen Jamie ezen alkotása benne volt az idei év várva-várt könyveim között. Annak idején én nagyon szerettem Travis és Abby történetét, és reméltem, hogy most sem fogok csalódni - hiszen mégiscsak egy Maddox fiúról lesz szó. A könyv borítóját külön megemlíteném: amikor megláttam a könyvesboltban, engem teljesen lenyűgözött: gyönyörűre sikerült. Amin azonban meglepődtem, az a terjedelme volt: az előző két kötethez képest sokkal kevesebb volt az oldalak száma, ráadásul a betűméret is viszonylag nagy volt, úgyhogy azt kell, hogy mondjam ez most a megszokotthoz képest rövidre sikerült.  Ami a történetet illeti, egy picit csalódnom kellett, vegyes érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. 
A helyzet az, hogy már a könyv elején megzavarodtam. A történet úgy kezdődik, hogy Camit a barátja, T.J. ismét lemondja a munkájára hivatkozva. T.J.-ről egyébként nem tudunk meg sokat az egész könyv során, csak annyit, hogy Kaliforniában dolgozik, és hogy olyan munkája van, ami miatt bármikor behívhatják, és ezért nagyon ritkán találkozhat Camival. Mivel most is ez történt, Cami és legjobb barátnője Raegan úgy döntenek, hogy búslakodás helyett elmennek bulizni a Redbe, ahol egyébként is dolgoznak. És itt nem értettem a dolgok történését. A buliban ugyanis egyszerűen odasétál hozzájuk Trenton Maddox. Csak úgy a semmiből, minden előzmény nélkül. Persze később kiderül, hogy gyerekkorukban ismerték egymást, de akkor sem értettem, hogy miért most, és miért itt. Lehet, hogy velem van a gond, de nekem kicsit ködös volt ez a dolog. Valahogy hiányzott számomra az a pont a könyvben, ahol az eddig különálló személyek közös története elkezdőik. Nade, túllépve ezen a gondomon, már sokkal jobban bele tudtam élni magam... Van nekünk egy igazán szexi, magabiztos, de közben mégis érzékeny Maddox fiúnk, akit a tetoválásai még vonzóbbá tesznek. Ráadásul nem fair játékos, ugyanis egy édes kislánnyal "támad", úgyhogy lehetetlenség ellenállni neki.:) Gondolom mondanom sem kell, hogy bármely lányt megkaphat, akit csak akar. És most Camit akarja. Cami azonban nem olyan erős, mint amilyennek látszik, tele van bizonytalansággal, hiszen egy erőszakos apa, és olyan testvérek mellett nőtt fel, aki habár szeretik őt, de valójában nem igazán lehet rájuk számítani.

Tehát itt van ez a két fiatal, akik ha először nem is tűnik úgy, de valójában nagyon sok közös van bennük. És persze kívánják is egymást rendesen. Tetszett, hogy miután Cami elkezd dolgozni Trenton szalonjában, ő is egyre több tetkót varrat magára. Nagyon illett a személyiségéhez. De ahogy telik az idő, és Cami egyre jobban kötődik Trentonhoz, feltámad a bizonytalansága, hogy megbízhat-e benne, és persze T.J.-ről sem szabad megfeledkezni. Caminak még azután is lelkiismeret-furdalása van, hogy szakított a fiúval. De persze mi, a mit sem sejtő olvasók nem tudjuk, hogy miért, egyszerűen csak Cami belső vívódását látjuk, és mondhatni rohadt idegesítőnek találjuk, hogy hallgatnunk olvasnunk kell az állandó kételyeit. Nem is jövünk rá, csak a könyv legvégén, (nehogy elolvasd az utolsó mondatot!!!) miért viselkedik így Cami, és hogy ki is valójában T.J. És akkor minden összeáll, és jön a jól megérdemelt áááá, meg úúúúú.

Trenton

Szóval az a helyzet, hogy a mi kedves kis Jamienk jól megtréfált minket, és beleszőtt a történetbe egy hihetetlen csattanót. Nekem ez nagyon tetszett, úgy gondolom, hogy sokat dobott a történeten, főleg hogy az egész könyv alatt a homályos utalások alapján próbáltam kitalálni mindenféle lehetőséget, de persze egyik sem jött be. Jó kis változatosság volt ez. Annak is örültem, hogy Trenton és Cami története mellett, találkozhattunk Tavissel és Abbyvel, vagyis főként inkább Travissel. Amin azért meglepődtem, hogy a két történet egy időben játszódik. Nem tudom miért, de én abban a hitben éltem, hogy ez a sztori az előző folyatása lesz. De amikor megtudtam, hogy mi a helyzet, az első gondolatom rögöt az a bizonyos tűzeset volt, ahol ugyebár Trenton is jelen volt. Gondolom nem is kell mondanom, hogy az írónő a Tévedésbe is beletette, úgyhogy aztán volt itt bőven izgalom és körömrágás.

A végére azt mondanám, hogy aki szerette a Gyönyörű tévedés sorozatot, annak mindenképpen el kell olvasnia ezt a könyvet is. Trenton a Maddox névhez méltó karakter volt, talán egy kicsit visszafogottabb Travisnél, de ez nem is akkora gond szerintem, hiszen Travis túlzott szenvedélye egy kicsit már sok volt nekem annak idején. Amit nagyon szerettem mindkét srácban, az az édesanyjuk iránti hatalmas tisztelet volt, és az ahogy próbálják megállni a helyüket a világban, miközben igyekszenek leküzdeni a hibáikat.

Értékelés:5/4

További borítók:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése