„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. július 17., péntek

Jeaniene Frost - One Grave at a Time (Együtt a sírban)

The grave is one wrong step away.
Cat Crawfield semmire sem vágyik jobban, mint egy kis gondtalan pihenésre férje oldalán. Szerencsétlenségére a vudu királynőtől kölcsönzött ereje egy segélykérő lelket hoz a küszöbük elé. A kikapcsolódásnak lőttek, helyette sosem látott csatát kénytelenek megvívni egy aljas szellemmel.
Heinrich Kramer évszázadokkal ezelőtt boszorkány vadász volt. Most, minden Mindszent éjjelén megtestesül, és fiatal nőket gyötör az őrületig, majd küldi őket mágjára.
Ám idén egy igencsak elszánt Cat & Bones duóval, no meg segítőikkel találja szemben magát, akik minden megtesznek, hogy visszaküldjék a sír túloldalára, ezúttal örökre. Node hogyan kell megölni valakit, aki már eleve halott?




Egy kis kihagyás után ismét elővettem a Cat és Bones sorozatot, most a hatodik résznél tartok. Őszintén szólva már hiányzott a páros. Olvasás előtt egy kicsit elgondolkodtam, hogy ennyi rész és harc után vajon mi újat tud alkotni az írónő. Hát tudott.. ugyanis a vámpírok, ghoulok, múltbéli "szerelmek" és egyéb lények után, most a szellemek következnek. Ó igen, először én is egy kicsit szkeptikusan álltam hozzá, attól féltem, hogy ez már nem nekem is túl sok vagy sablonos lesz, de szerencsére tévedtem. 
Az ember azt gondolná, hogy szellemekkel nem igazán lehet harcolni, hiszen nem mondhatjuk rájuk, hogy hús-vér emberek. De persze a kreatív Jeaniene ezt is megoldotta. A szörnyű Kramer - a szellem - aki egyébként létező személy volt, egy boszorkányüldöző, aki már akkor kínzott és megölt rengeteg ártatlan nőt. Most pedig minden év haloweenján testet ölt és visszatér, hogy további három nőn tudja folytatni szörnyűséges tetteit. Cat és Bones persze nem hagyja, hogy ez megtörténjen, és mindent megtesznek, hogy megtalálják és megvédjék a lehetséges három áldozatot.
Nagyon tetszett az írónő megjegyzése is: A Malleus Maleficarum, avagy a Boszorkánypöröly, egy létező könyv, amit Heinrich Kramer és Jacob Sprenger írt (bár néhány tudós azt állítja, hogy Sprenger inkább elméletben működött közre, mint gyakorlatban.) Akárhogy is, az én történetem szempontjából, úgy döntöttem, hogy az egész Malleus Maleficarum-ot egyetlen írónak tulajdonítom, Heinrich Kramernek. Jacob Sprenger, ezúttal szerencséd volt.

Ami miatt én újra elővettem a sorozatot az nem az volt, mert annyira megigézett a fülszöveg, hanem inkább, hogy egy kicsit visszatérjek egy megszokott környezetbe, egy megszokott pároshoz. Mindig is imádtam a Cat és Bones közötti folyamatos feszültséget, és a vicces szópárbajaikat. Ez azonban most nagyrészt hiányzott. Talán azért, mert ebben a könyvben volt a legnagyobb a harmónia, a bizalom és a szeretet kedvenc vámpírpárosom között, és így az összekapások is elmaradtak. Ennek ellenére azért persze tetszett, mert hat kötet után még mindig izzott a levegő a főhősök között, és tele volt a sztori izgalmas és váratlan eseményekkel. Most láttam igazán ennyi könyv után, hogy az Cat karaktere az első részhez képest - amikor még tele volt gyűlölettel, kételyekkel, előítéletekkel a vámpírokkal szemben - milyen sokat fejlődött. Bones viszont nem változott sokat: még mindig az a védelmező, tekintélyt parancsoló, és khm szexi mestervámpír aki volt, és persze aki bármit megtenne a Kaszásért. 
Mivel én már olvastam Denise-ék kötetét, nagyon örültem, hogy újra felbukkantak ők is. Ők sem változtak túl sokat, Spade még mindig ugyanolyan túlvédelmező, Denise képességeiről viszont  egy kicsit többet tudtam meg. És hogy a csapat (majdnem) teljes legyen, megkaptuk a jó öreg Iant is, aki gúnyos beszólásaival tarkította történetet. 
Összegezvén azt mondanám, hogy mindenképpen ajánlom a Cat és Bones rajongóknak ezt a történetet is. Még mindig izgalmas, fordulatos, és nagyon is szexi. Nem vagyok oda annyira vámpíros dolgokért, de ez a sorozat akkor megunhatatlan. 

Mivel már én is sokszor összezavarodom a történetek között, úgy döntöttem, hogy egy kicsit összegezném, hogy hány kötet, hol, kiről, mikor létezik.


The Night Huntress sorozt - Cat és Bones történetei

0,5.  Jeaniene Frost: Reckoning
1. Jeaniene Frost: Halfway to the Grave - Félúton a sírhoz
2. Jeaniene Frost: One Foot in the Grave - Karó és sírhant
3. Jeaniene Frost: At Grave's End - Síri csendben
4. Jeaniene Frost: Destined for an Early Grave - Sírig hű szerelmed
5. Jeaniene Frost: This Side of the Grave - A sír innenső oldalán
6. Jeaniene Frost: One Grave at a Time - Együtt a sírban
6,5. Jeaniene Frost: Home for the Holidays - Haza az ünnepekre
7. Jeaniene Frost: Up From the Grave - A síron túl
Charlaine Harris – Toni L. P. Kelner – Jeaniene Frost: Death's Excellent Vacation - 7 novellát tartalmaz


The Night Huntress World 2. sorozat

  1. First Drop of Crimson - Az első vércsepp Denise és Spade történetei
  2. Eternal Kiss of Darkness  - Az örök sötétség csókja Mencheres és Kíra története
Lynsay Sands – Jeaniene Frost: The Bite Before Christmas:  „Home for the Holidays” novella van benne
Jeaniene Frost: Devil To Pay - Blake és Elise története
Jeaniene Frost: Happily Never After - Isabella és Chance története

Night Prince sorozat - Leila és Vlad történetei
1. Jeaniene Frost: Once Burned 
2. Jeaniene Frost: Twice Tempted 
3. Jeaniene Frost: Bound by Flames
*Néhány magyar cím még csak rajongói fordítás, szóval azok még változhatnak, ha esetleg megjelennek hivatalosan a még megmaradt kötetek. 

Értékelés:5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése