„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. augusztus 15., szombat

A. O. Esther - Gombnyomásra 1

A 19 éves Mia Milton élete fenekestül felfordul, amikor álmában megjelenik dr. Cohen, a halott tudós szelleme, és arra kéri, segítsen befejezni a munkáját, amely egy gombnyomásra megváltoztatja majd a világot… 
2222-ben járunk, Manipura városában. A Föld igencsak megváltozott. A húsz évvel korábbi Dimenzióváltás óta ugyanis látják az emberek egymás auráját, így nem titok többé, ki milyen ember… A „jók” megalopoliszokba gyűlnek és energiafalakkal veszik körül magukat, a „rosszakat” pedig száműzik a vadonba. A fal egyik oldalán tengernyi luxus, csúcstechnológia és mesés körülmények, míg a másik oldalán középkori viszonyok és véres harcok várnak a túlélőkre, kit hova sorol az élet.  Mia tisztában van azzal, mit kockáztat, amikor sírt rabol és betörést követ el. Menekülnie kell hát a rengetegbe, holott ártatlan. A sors Liam Blackwood, a fejvadász karjába sodorja, aki zsigerből gyűlöli a manipuraiakat, ráadásul súlyos adósság nyomja a vállát bajba került öccse, Russel miatt. Ruby és Stella két fiatal lány, akik a vadonban, a Hobbs-birtokon élnek. Minden álmuk az, hogy szerencsét próbáljanak a csillogó nagyvárosban, ezért munkát vállalnak, ám hamar rájönnek, hogy a mesés aurák fénye súlyos titkokat rejt. A vadonban eközben gyilkos mutánsok szedik az áldozataikat, akiket mesterségesen tenyésztett ki a katonaság a népesség-szabályozásra. Dylan, Mason és Liam gyerekkori jó barátok, akik a Hobbs-birtokon élők biztonságát vigyázzák, ám ők sem számítanak a lavinára, amit a Milton-lány kutatása eredményez. A halálesetek sorra követik egymást, és Mia egyre mélyebbre merül a kinti, véres világban. Öl vagy megölik – ez a két lehetőség áll előtte, miközben a lánynak a saját, fojtogatóan sötét múltjával is meg kell küzdenie… 

Hőseink útjai ezúttal két, egymástól merőben különböző világba vezetnek, sok-sok izgalommal, könnyed romantikával és forró erotikával fűszerezve. 

Készen állsz Te is a nagy utazásra?


Erről a könyvről nagyon sok jót hallottam, és nekem is már régóta rajta volt a várólistámon, de aztán ahogy az lenni szokott, mindig jött valami más. Aztán kedden mégis nekivágtam a könyvnek, és aztán már csak nagyon nehezen tudtam letenni. Számomra mindig öröm, amikor ,,találkozok" egy újabb magyar íróval, akik ilyen gyöngyszemeket alkotnak, mint amilyen a Gombnyomásra is.  Ráadásul egy disztópiáról beszélünk, ami szerintem egy nehéz műfaj, hiszen egy teljesen új és egyedi világot megalkotni - főként manapság, amikor már nagyon sok ilyenfajta könyvet adnak ki - nagyon nehéz. De A. O. Esthernek sikerült. Jól felépített környezet volt, nem túl bonyolult, éppen elég új információval. A jók és rosszak különválasztása, akiket egy fal választ el egymástól, is jó ötlet volt, hiszen ez fokozta, az amúgy is feszültséggel teli hangulatot.

A történet középpontjában Mia és Liam áll. Mia Manipura városában él, ahol mindenki tökéletesnek tűnik, hiszen jól látható aurájukban nem látszik semmi változás, az emberek tisztának és jónak látszanak. Mia persze sejti, hogy ez nem így van, hiszen apja is egy zsarnok, aki szörnyen bánik vele, mégis mindig makulátlannak tűnik az aurája. Egy nap úgy dönt, hogy mivel nem akad más választása, elszökik a fal túloldalára... Itt, a vadonban él Liam, a vadász, aki minden nap harcol a kegyetlen mutánsokkal.  A férfi bármit megtenne családjáért, és embereiért, akikkel együtt felépített egy jobb életet a sötét rengetegben. Most is testvérének, Russelnek akar segíteni, 5000 kredittel tartozik a falon túl élőknek. Kapóra is jön, hogy éppen egy szökött lányt keresnek, Mia Miltont, aki állítólag megölt két embert, és pont ennyi kreditet ajánlanak neki, ha elfogja és átadja a manipurai katonáknak. Csakhogy amikor találkozik a lánnyal, nem úgy tűnik, hogy kettős gyilkos lenne, sőt inkább valamiféle ártatlan báj lengi körül. 

Mia az elején még áldozattípus, hiszen apja állandó erőszakossága hatással van tetteire. Amikor azonban kikerül a rengetegbe, ahol ölni kell a túlélésért egyre jobban felülemelkedik benne a harcos énje. Ebben természetesen Liamnak is nagy segítsége van. Tehát azt mondanám, hogy Mia sokat fejlődött a könyv végéig, de szerintem ez még majd fokozódni fog a továbbiakban. Liam, aki egész életében ölt, és akinek ez már egyáltalán nem okoz gondot, úgy érzi hogy a gyengéd érzelmek már kihaltak belőle. Amikor azonban találkozik Miával, akin látszik, hogy segítségre szorul, valami megmozdul benne. Azért is tetszett nekem annyira Liam, mert megtestesítette a nőknek azt a titkos vágyát, miszerint képesek vagyunk a rosszfiúkat megváltoztatni. :D Liamot mondjuk én nem láttam 100 százalékban annak, mert a testvérei iránt érzett szeretete  sok mindent elárult személyiségéről, de azért mosolyogva olvastam, hogy miként változik meg a lány hatására. Egyébként, amikor elkezdtem olvasni a könyvet, én nagyon meglepődtem a fiatalok életkorán, mert én valamilyen oknál fogva tinédzsereknek gondoltam őket. Ebből fakadóan pedig nem számítottam a pikáns erotikus jelentekre sem,  úgyhogy pirultam is rendesen :)

Ami nekem kiemelkedően tetszett, hogy Mia és Liam története mellett, a mellékszereplőkre (akik ezáltal számomra főszereplőkké váltak) is nagy hangsúlyt fektetett az írónő. Szegény Ruby története engem nagyon sokkolt, számomra ez nagyon durva volt, de nyilván ezzel is csak érzékeltetni akarta a írónő, hogy Manipurában nem minden arany, ami fénylik. Ott volt még Stella és Dylan, akiknél megjelenik a szerelmi háromszög is, amit én nagyon nem szeretek, de ez szerintem még belefér, inkább csak egy kis izgalmat hozott a cselekménybe. Személyes kedvenceim pedig Amanda és Russel, akinek csak remélni tudom, hogy úgy fog folytatódni a történetük, ahogy azt én szeretném.


Annyit szeretnék még ajánlani, hogy ha elkezded olvasni a könyvet, akkor bizonyosodj meg róla, hogy kéznél lesz a második rész is, mert hidd el folytatni akarod. A könyv egy remekül felépített világban játszódik, olyan karakterekkel, akik nagyon hamar beleférkőznek a gondolataidba. Az események folyamatosan pörögnek, nincs benne egyetlen unalmas rész sem, és pontosan ezért letehetetlen a könyv. A lényeg pedig, hogy itt senki sem csak jó, vagy csak rossz, egyszerűen az csak az egyéntől függ, hogy többségében melyik oldalt engedi felszínre, és hagyja, hogy befolyásolja a gondolatait, tetteit. 

Értékelés:5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése