„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2015. december 31., csütörtök

Évösszegzés - A 2015-ös Évről őszintén


Sziasztok. December 31. van, úgyhogy ilyenkor kötelező az évadzáró, évértékelő bejegyzés. Egy kicsit szeretnék beszélni az évben végbement változásokról, újításokról, kihívásokról, élményekről, és... természetesen könyvekről. A végén pedig a jövő évi tervekről is néhány szót.

Először is mindenképpen megszeretném osztani veletek, hogy idén 106 (a GoodReads szerint 104) könyvet olvastam el, ami lehetett volna jobb is, de azért ez is nagy siker. Egy kicsit lassított, hogy idén részt vettem azon a bizonyos nagy könyves kihíváson (Reading Challenge 2015), amit sokszor említettem a bejegyzéseim során. (még nem hivatalos az elfogadása) Úgy indítottam, hogy az elolvasott könyvekhez kerestem a pontokat, a végére azonban belecsúsztam abba a hibába, hogy megrögzötten kerestem könyveket a pontokhoz. Így az év vége felé már kevesebb könyvet tudtam elolvasni. De azért én nem szomorkodom, mert ha nem lett volna a kihívás, akkor bizony nem találtam volna rá olyan könyvekre, mint a Légy hű magadhoz, ami anyu unszolására olvastam el, és bátran kijelentem, hogy ez volt az évem legjobb könyve. És ha már a legeknél tartunk, meg kell említenem J. Simon A tudatalatti c. könyvét, ami számomra az év meglepetése volt, és ami szintén a kihívás keretében olvastam. Mindenképpen meg kell még említenem Kate Morton Felszáll a köd-jét, egy új sorozatot, amibe beleszerettem: Anna Todd After-je volt, de ha régi kedvenc írómhoz visszatérve, Jojo Moyes Akit elhagytál és Páros, páratlan könyveit is imádtam. Ami szintén nagy kedvenc lett idén, és amiből sorozatot is csináltak, az Outlander volt, és Katicának köszönhetően a Csontszüret sorozatot is megismerhettem, aminek még rajongói oldalt is csináltam. A legszebb könyv, amit idén vásároltam pedig egyértelműen a Harry Potter és a bölcsek köve volt illusztrált kiadásban.

Egy kicsit az évről: Már tavaly ősszel csatlakoztam a Kis Könyves Bloggerek csapatához, de úgy éreztem, hogy idén kezdtünk bele igazán a közös munkába. Új tagokkal bővültünk, az egyszerű tagekről átváltottunk a saját készítésűre, sőt már egy nagyobb közös projekten is túl vagyunk. Természetesen jövőre is folytatni fogjuk a közös tevékenykedésünket... Ami szintén nagy előrelépés volt blogger életemben, hogy én lettem A párválasztó-The Selection oldalnak a bloggerje. Erre a mai napig csak azt tudom mondani, hogy hűű. Edith és én nagyon jól összetudunk dolgozni, és már rengeteg közös projekten vagyunk túl, amit véleményem szerint Ti is szerettek, hiszen ezek a bejegyzések mindig magas látogatást vonzanak. Én magam is nagy párválasztó fan vagyok, de Edtihnek rengeteg új információt, gyönyörű képeket és nem utolsó sorban remek ötleteket is köszönhetek.

Az év során életemben először voltam nagyobb szabású könyves eseményen, a Könyvhéten, amelyre egy (nem könyvmoly) barátnőm kísért el. A nagy meleg, és az ezzel járó fehér bőröm leégése ellenére, imádtam. A standokat, a kedves írókat, a többi könyvmolyt, akik arcán ugyanazt a lelkesedést véltem feledzeni, mint amit én éreztem és magát a hangulatot. Találkozhattam nagy kedvenceimmel, mint Kemese Fanni, Helena Silence, Tavi Kata, a legszellemesebb aláírást pedig A. M. Aranth-tól kaptam. A legnagyobb élmény pedig - talán nem nehéz kitalálni - Marni Bates volt. Ez a nő egyszerűen hihetetlen, a pozitivizmusa, a ragdós mosolya, a közvetlensége, minden. Nagyon élveztem az egész napot, és jövőre is mindenképpen tervben van a Könyvfesztivállal egyetemben. 
Marnival - 2015. Könyvhét

Én úgy gondolom, hogy sikeres évet zártam mind az olvasásaimban, mind a blogomban. Úgy érzem, hogy az évben sokkal többen találtak rám, és jöttek vissza, hiszen azért rengeteg ismerős név van már az aktívan visszatérők között. Kaptam két díjat is más bloggerketől, ami számomra nagy elismerés. Idén már nemcsak könyves értékeléseket, de filmeseket, élményeket, projekteket is hoztam, és ez jövőre is maradni fog. 

Terveim: Ami már biztos, hogy idén jelentkeztem a 2016-os várólista csökkentésre (12 könyv), úgyhogy ez lesz a legnagyobb kihívás. A 2016-ps Reading Challenge-et most kicsit pihentetem, esetleg majd azután. Igyekszem újításokat is bevezetni a blogon, de ebben még konkrét tervem nincs. Az biztos, hogy könyvértékelések lesznek dögivel, hiszen mostanában nagy szerencsémre rengeteg könyvet kaptam/vettem, így lesz miről írnom. Az évem eleje húzós lesz, mert munka mellett visszatérek az iskolapadba, ráadásul két nyelvvizsgát is le kell tennem, szóval januártól keményen angolozok. Ezek mellett olvasni és blogolni felüdülés lesz. Ahogy mindig! 


Ma megfogadtam, hogy az este nem fogadok meg semmit, hiszen úgyis minden csak rajtunk múlik, nem pedig a fogadalmakon. Mindenesetre azért szeretnék Mindenkinek Boldog Új Évet Kívánni, és remélem, hogy mindenkinek - aki mégis rászánja magát - teljesül az új évi kívánsága.
PS: Ne felejtsétek el lencsét, disznót enni, és holnap pedig tilos teregetni és (könyvet) kölcsönadni/venni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése