„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. február 11., csütörtök

Állati Book Tag

A hetem nagyon sűrű volt, és őszintén nem hogy bejegyzésírásra, de még olvasásra sem igen jutott időm. Nem akarok panaszkodni, hiszen nyilván másnak sincs több, viszont már nagyon idegesített, hogy egyetlen poszt sem jelent meg vasárnap óta, ezért két értékelést között hoztam egy taget, mert már úgyis régen volt. Miamona Könyveldéjén találtam ezt a saját készítésű taget, ami első látásra megtetszett, ráadásul állatbarát is vagyok, szóval úgy döntöttem, hogy belevágok. 


1. Lajhár - egy olvasás, amit direkt lassítottál, nyújtottál volna, mint a rétestésztát…
Nos, ha jó könyvet olvasok, akkor ez a szindróma általában előfordul, párosítva azzal az érzéssel, hogy de jó lenne megtudni mi lesz a vége! (Nem könnyű a könyvmolyok élete!) Az idei évről talán az Árnyék és csont-ot tudnám kiemelni, mert nagyon izgalmas volt, és egyszerűen jó érzés volt olvasni.

2. Gepárd - jött, tarolt, mindent vitt, és csak néztél utána tátogva, levegőt kapkodva…
Tavalyi éveben a Légy hű magadhoz (Eric Knight) volt ilyen. Nagyon szerettem.

3. Házimacska - egy könyv vagy szerző, amiről,akiről tudod, bármi történjék is, időről-időre otthonosan törleszkedik hozzád…
Ha az írókat veszem figyelembe, akkor Jojo Moyes vagy Sarah Dessen, akikkel úgy érzem, hogy nem nyúlhatok mellé. Most például a film megjelenése előtt tervezem újraolvasni a Mielőtt megismertelek-et. És habár még csak két könyvet olvastam el tőle, de Eleanor Park is olyasvalaki, akinek a tökéletlen világában, imádni való szereplővel otthon érzem magam.

4. Kacsacsőrű emlős / Tengeri sün – egy roppant különös, elsőre furának látszó könyv, amit bár kissé ódzkodva vettél a kezedbe, végül pozitív csalódás, élmény lett…
Mivel általában az éppen aktuális olvasmány van a legnagyobb hatással az elmémre, ezért most csak Jandy Nelsontól Neked adom a napot jut eszembe. Igazából pozitívan álltam hozzá, de az elején kellett egy kis idő, hogy megszokjam ezt a furcsa ikerpárt. Most meg már le se tudom tenni le se tudnám tenni, ha nem járnék dolgozni/iskolába stb.


5. Pillangó – Egy kívül-belül gyönyörű könyv…
Jennifer Niven - Veled minden hely ragyogó 

6. Kacagány – Egy könyv vagy szerző, amin vagy akin könnyesre kacagtad magad…
Nálam a humor - ahogy szoktam is emlegetni - fontos momentum egy könyvben - persze ha az alaphelyzet megkívánja. Sophie Kinsella történetei jutnak elsőnek az eszembe, akinek már több könyvét is olvastam, és amelyek mindig bohókás főhősnővel vannak megáldva. Annak idején remek kikapcsolódást nyújtottak, jókat nevettem a sztorikon. Sophie-val egyébként most újra feltámasztom a régi jó viszonyomat, ugyanis a következő olvasmányom, a Hová lett Audrey? már türelmetlenül várakozik a könyvespolcomon! 


7. Imádkozó sáska – Egy könyv, amelyben tőled szokatlan, idegen, távolálló gondolatok (filozófia, vallás, világnézet, kultúra) vannak, a végére mégis sikerült megbarátkoznotok…
Konkrétan olyan példa nem igazán jut eszmbe, ami belepasszol ebbe a pontba, talán egy: Jodi Picoult Szívtől szívig könyve. Ott ugyebár a halálbüntetés, mint súlyos téma merült fel, és ez végig megfogott, és elgondolkodtatott az olvasás alatt, azaz nagyobb hatással volt rám.

8. Kaméleon – Egy szerző, akinek több könyvét (de legalább kettőt) olvastál már, de ha nem látod a nevét feltüntetve, nem jössz rá, hogy az író egy és ugyanaz…
Susan Elizabeth Phillips. Az Angyali csók és a Chicago Stars sorozat között nagyok a különbségek, és habár a 7 részből álló sorozatot is szerettem, azért az Angyali csók mindent vitt :)

9. Zsiráf – Egy könyv, ami jóval hosszabb volt, mint indokolt lett volna…
Nem is könyv, inkább sok sorozattal vagyok úgy, hogy annyira felesleges egy második, vagy harmadik rész, csak azért, hogy csűrjék-csavarják, és betegyenek egy-egy nem kívánt mozzanatot, mondjuk egy szerelmi háromszöget...Köszönjük, nem kérjük!

10. Noé bárkája – Egy könyv, amiben az állatoké (nem csak egy állaté) a főszerep, és te imádod (vagy elég ha csak szereted)…
Állatos könyvekből a meséket szeretem nagyon, azok pedig minden mennyiségben! :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése