„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. május 15., vasárnap

Abbi Glines - Te vagy nekem a remény


Cage York baseball játékos nagyravágyó tervekkel és reményekkel. Igazi vagány srác, aki imádja a nyüzsgő várost, a napfényt és a szép lányokat. Ám az álmai hamar szertefoszlanak, és a hőn áhított karrier helyett Sea Breeze-től távol ragad egy farmon. 

Eva Brooks, élete sokáig úgy zajlott, ahogy a nagy könyvben mag van írva. Mindig a kitűzött cél felé haladt, és el is érte azt. Egészen addig, amíg első szerelme, John Beasley, életét nem vesztette egy tragédiában. Eva gondosan megtervezett élete egy pillanat alatt semmivé lett. 
A csalódott Cage és az összetört szívű Eva találkozása nem indul zökkenőmentesen. A lány, úgy tűnik, kezdetben utálja a fiút. Eva próbálja bezárkózni, és megvédeni magát egy esetleges újabb csalódástól. De Cage nem adja fel., minden alkalmat megragad, hogy a lány közelében lehessen. És ahogy az idő halad, Eva is rájön, hogy mindketten új reményt adhatnak a másiknak. De képesek lesznek maguk mögött hagyni a múltat? És ami talán még fontosabb: le tudnak mondani terveikről, vágyaikról a szerelemért?



Abbi Glines könyveit mindig elolvasom, még akkor is, ha igazából olyan nagy hatással nincsenek rám. Szenvedélyes NA sztorik, hasonló háttértörténetekkel, de valahogy mégis mindig kikötnek a könyvespolcom. Így volt ez a Sea Breeze sorozat részeivel is, amik azért mindig lecsúsztak, de olyan különösebb benyomást nem keltettek bennem. Cage York is egy tipikus javíthatatlan rossz fiús karakter, akit ugyebár megismertünk már az előző részből. Ő mégis jobban felkeltette a figyelmemet, de hogy miért azt ne kérdezzétek. Talán mivel ebből a részből filmet is forgatnak, amiről azonban mostanában nem túl sokat közölnek velünk, szóval erről nem tudok új információval szolgálni.
De térjünk vissza  a könyvre. Cage-dzsel tehát már találkoztunk a Te vagy nekem a tűz kötetben, ő Willow legjobb barátja. Igazából én nagyon kíváncsi voltam arra, hogy mégis hogyan fog megváltozni az a fiú, akit annak idején láthattam: a minden éjszaka másik lánnyal típus, aki még Low-ért sem volt képes lemondani erről az életmódról. Szóval izgatta a fantáziámat a történet kimenetele, na. Cage-nek ultimátumot adott edzője miután ittasan vezetett: vagy az egész nyarat végigdolgozza egy farmon, vagy pedig búcsút inthet az ösztöndíjának. A fiú természetesen ezután elvállalja a munkát a farmon, ahol az egész napos munka és egy keménykezű főnök várja. A kilátástalannak tűnő helyzetet csak azt tudja valamicskét javítani, amikor a titokzatos, de nagyszájú Evával hozza össze a végzet. Na nem mintha ő olyan sokat könnyítene a helyzetén... A lánynak sem osztott éppen jó lapokat a sors, ugyanis ezekben az időkben éppen vőlegényét Josht gyászolja. Josh és Eva gyerekkoruk óta együtt voltak, a lánynak ő jelentette az egész életet, ő az egyetlen szerelem, amit ismer. Josh halála után Eva még hónapokkal később is képtelen továbblépni, egyetlen ember, akit megtűr maga mellett, az Jeremy, Josh ikertestvére. Nyilvánvalóan ez megváltozik, amint berobban az életébe Cage York. 

Oké, tudom elég átlagos sztorinak tűnik, de valamilyen megmagyarázhatatlan okokból nekem nagyon bejött ez a rész. Evát én hamar megkedveltem a kicsit szúrós, odamondós természetével, és persze együtt is éreztem vele. Szerettem azt, hogy nemcsak Cage van rá hatással -nyilvánvaló okokból -, hanem fordítva is, ő is alakítja a fiú természetét. A fiatalok között természetesen már az első perctől kezdve izzik a levegő, és ezt Eva sem tagadhatja. A sok magányos óra után egyszerűen nem tud ellenállni Cage-nek. 

Aztán persze itt is megvoltak a bonyodalmak, félreértések, amit már megszokhattunk az írónőtől. Igazából arra számítottam, hogy Cage-nek lesz nehezebb megváltozni egyetlen lányért, de Abbi úgy döntött, hogy más lapokkal játszik, és inkább Eva továbblépésére helyezi a hangsúlyt, ami kellemes meglepetés volt. A végére már egy kicsit mérges is voltam rá (mármint Evára), mert kicsit sok volt már a döntésképtelensége, de azért nem volt vészes. 

Szóval Abbi képes volt egy igazi rosszfiúból jót, na jó jobbat csinálni (hiszen azért Cage Cage maradt), úgy hogy elhiggyük, hogy ez lehetséges. Nekem tehát a három rész közül ez volt a kedvencem, mind a szereplők, mind a történet, ó és a helyszín miatt. Valahogy a női oldalamnak bejött ez az egész nap a farmon izzadó Cage York képe :D. Najó, bocsánat, de úgy éreztem, hogy ennek a könyvnek az értékelésébe ez belefért. A lényeg, hogy tetszett, a műfajon belül pont jó volt, és kikapcsolt. Pontosan annyit adott, amennyit vártam tőle, így bátram kijelentem, hogy a következő részt is meg fogom vásárolni.


Bizony, van még itt bőven, ahonnan ez jött: a Sea Breeze sorozat ugyanis nem kevesebb, mint 9 részéből áll! A következő kötetben (Just for Now) Preston és Amanda (Marcus húga) története lesz porondon. Na hát azért arra is kíváncsi leszek! És ha már így belemerültem, akkor mindenképpen elmondanám azt is, hogy az 5. részben (Sometimes it Lasts) visszatér Cage és Eva, ugyanis az ő jövőjüket bonyolítja még tovább Abbi. Hát ennek kifejezetten örülök!

Értékelés: 5/4.5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése