„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. október 13., csütörtök

April Genevieve Tucholke - Wink, ​Poppy, Midnight


Minden történetbe kell egy hős, egy hitvány gonosztevő és megannyi megfejtésre váró titok...
A Blogturné Klub hat tagja büszkén mutatja be April Genevieve Tucholke különösen magával ragadó történet két lány, és egy fiú kusza kapcsolatáról, mesés kalandjaikról és a mindent elsöprő szerelemről.
Kövessétek velünk a turnét, amin a Menő Könyvek jóvoltából 1 példányt ti is megnyerhettek a regényből!


KÖNYV ADATAI
Kiadó: Menő könyvek
Megjelenés: 2016. szeptember 29.
Eredeti megjelenés: 2016
Oldalszám: 256
Fordította: Iván Viktória
ISBN: 9789634032830



Minden történetbe kell egy hős. 
És kell bele egy hitvány gonosztevő. 
És hogy még mi? Megfejtésre várok titkok…
Wink egy vörös hajú, szeplős lány a szomszédból: senki sem ismeri egészen, a lénye csupa talány és rejtély. A szőke, ezüstszürke szemű Poppy a leggyönyörűbb és egyszersmind a legaljasabb és legkegyetlenebb lány a középiskolában: egy igazi manipulatív méhkirálynő. És itt van a harmadik, Midnight, egy édes, de bizonytalan fiú, aki nem tud választani kettejük közül. Wink. Poppy. Midnight. Két lány. Egy fiú. És egy rémisztő, veszélyes erdő, ahol egyre több borzalmas esemény követi egymást. Mi történt valójában? Van, aki tudja. És van, aki hazudik.




Amikor először olvastam a fülszöveget, igazából nem számítottam semmi különösre, legalábbis addig, míg ki nem derült, hogy egy thrillerről van szó. Mégis hogy jön össze egy középiskolai ,,lávsztori" ezzel a műfajjal, engem teljesen felcsigázott a kérdés. A könyv hosszától, vagyis inkább a rövidségétől kicsit megijedtem, hiszen ilyenkor mindig azon lovagolok, hogy vajon mennyire kidolgozott a történet. Annyit már előjáróban elárulhatok, hogy a könyv nem mondható átlagosnak, engem kizökkentett a hétköznapjaimból, és bármennyire is megrökönyödtem egy-egy részleten, tudni akartam a végét!
Tehát van három főszereplőnk, akik felváltva mesélik a történteket: Wink, Poppy és Midnight. (Ó igen, már a nevük sem mindennapi.) Mindhárman középiskolások. Poppy a tipikus szőke, népszerű lány, a sleppjével jár-kel, és minden fiú odavan érte. Amit ő ki is használ. Elég durván. Midnight is ezen fiúk közé tartozik, szerelmes a lányba, állandóan róla álmodozik, még akkor is, ha tudja, milyen Poppy valójában. A fiút nem sikerült megkedvelnem, nem egy határozott személyiség, a döntései sokszor érthetetlenek voltak. Titkos viszonyuk Poppyval addig folytatódik, míg a fiú be nem költözik Wink szomszédságába. Miután megismeri a furcsa lányt, furcsa családjával, képtelen elfelejteni őt, és egyre jobban kezd vonzódni hozzá. Na mármost, elvileg ő lenne a vörös hajú, szeplős különc, akit mindenki piszkál (vagyis konkrétan Poppy), és akit Midnightnak meg kellene védenie. Legalábbis ha követnénk azt a tündérmeseszerű felállást, amihez Wink folyamatosan hasonlítja az életüket. Csakhogy van néhány bökkenő: egyrészt Midnight nem igazán tudja magában rendezni az érzéseit a lányok iránt, másrészt pedig Wink sem olyan elveszett, mint amilyennek látszik..

Tehát ahogy minél jobban elmerültem a történtekbe, megállapítottam, hogy a szereplőink egyre furcsábban viselkednek. Ami engem mégis megfogott, az a könyv hangulata volt. Ezt igazából nehéz leírni, mert bármily sablonosnak is hangzik, át kell élni. Komor, nyomasztó, sokszor ijesztető, igazából nagyon passzol az őszi, borongós időjáráshoz. Talán az elhagyatott ház az erdő közepén és a szellemidéző szeánsz részletek egy kicsit segítenek megérteni. A csattanó is odavágott, még ha egy idő után már sejtettem is, de valahogy nem akartam elhinni, inkább elraktároztam az agyam egy hátsó zugába, hogy a végén aztán jól meglepődhessek.
Ahhoz képest, hogy Wink állandóan egy tündérmeséhez hasonlítja a helyzetüket, amelyben a hős (Midnight) megmenti a bajbajutottat (Wink) a gonosz boszorkától (Poppy), inkább úgy éreztem sokszor, hogy egy horrort olvasok. Furcsa, megfejthetetlen szereplőkkel, akik nem jól kezelték a problémáikat, ezért eléggé meghökkentően viselkedtek. Az események kidolgozatlanok voltak sokszor (főleg a végén), ami azért elég zavaró volt,  viszont azt nem állítanám, hogy a karakterek is. Ó nem, itt mindenkinek megvolt a maga szerepe, a valódi és a látszólagos is. Őszintén szólva, amikor a végére értem, már nem tudtam eldönteni, melyikük a leijesztőbb.

Annyi biztos, hogy nem azt kaptam a könyvtől, amit vártam. A szereplők viselkedése és az egész hangulata nagyon meglepett. Maga a történet egyébként találó volt, a végre pedig logikus is, csak egy kicsit lehetett volna részletesebb. Végtére is nem volt rossz, néha kell ilyen is, aki szereti a thrillereket, annak biztosan tetszeni fog. Én nem vagyok a műfaj kedvelője (inkább csak filmek terén), de azt én is látom, hogy volt benne fantázia.

Értékelés: 5/4

  
NYEREMÉNYJÁTÉK

A történet egyik legjellegzetesebb szereplője Poppy, a gyönyörű, ám belül romlottnak tűnő lány, aki látszólag igazi gonosztevő, de a lelke mélyén súlyos sebeket titkol.
A mostani játékunk során hat, Poppyhoz hasonló női szereplőt gyűjtöttünk össze különböző tévésorozatokból. A feladatotok, hogy felismerjétek képről, kire gondoltunk, és írjátok be a sorozat címét a rafflecopter doboz megfelelő sorába. A nyeremény 1 példány a könyvből.



Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


További állomások

10.10. - Sorok között
10.13. - Könyvvilág
10.15. - Dreamworld
10.17. - Kelly & Lupi olvas
10.19. - Deszy Könyvajánlója
10.21. - Letehetetlen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése