„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2016. december 17., szombat

Renée Carlino Sweet ​Thing – Te édes

December 9-én megjelent Renée Carlino: Sweet thing - Te édes! című regénye a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában. Tarts velünk, hogy bemutassuk neked a könyvet, amely egy édes és romantikus történetről mesél nekünk New York zsúfolt világában, a zenei szerelmeseiről.

KÖNYV ADATAI
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2016. december 9.
Eredeti megjelenés: 2013
Oldalszám: 336
Fordító: Margittay
ISBN: 9789633996065
Meg kell találnod az összhangot a szíved és az eszed között… akkor meghallod majd a lelked muzsikáját.
Mia Kelly azt gondolja, hogy az élete sínen van. Diplomáját egy elit egyetemen szerezte, képzett zongorista, egy gyakorlatias gondolkozású anya és egy különc apa lánya. A diploma megszerzése óta azonban nem találja a helyét. Azon őrlődik, hogy üzleti végzettségével kezdjen-e valamit, vagy a zenében mélyedjen el, amit szenvedélyesen szeret.
Amikor édesapja váratlanul meghal, úgy határoz, hogy amíg ki nem találja, mihez kezdjen a saját életével, addig az apjáét folytatja. Ann Arbort New York Cityre cseréli, és átveszi apja blues kávézójának vezetését. A népszerű találkozóhely törzsközönségét fel nem fedezett helyi zenészek, művészek alkotják. Mia eddig távol tartotta magát az izgalmas és kiszámíthatatlan művészléttől, de a váratlan találkozás Will-lel, az édes, helyes, elragadó gitárossal, bepillantást enged neki ebbe a világba. Amikor a srác a barátja, majd a lakótársa lesz, Mia minden tőle telhetőt elkövet, hogy elnyomja a lelkében dúló szenvedélyt, amit iránta és a zene iránt érez, de apja öröksége lassanként megnyitja a szívét.
A „szívfacsaró és romantikus” (Aestas Book Blog) bemutatkozó regény az első szerelem, illetve önmagunk megismerésének lépéseit és bonyodalmait járja végig.

Már régen olvastam new adult könyvet, pedig én szeretem őket, mert remekül ki tudnak kapcsolni. A könyv fülszövege is amolyan tipikus NA könyves - a lánnyal, aki nem találja a helyét a világban, és a zenész sráccal -, amivel egyébként nekem semmi gondom. A hosszával is teljesen meg voltam elégedve, maga a regény nagyon olvasmányos, engem gyorsan beszippantott, egy nap alatt elolvastam.

Az előhang kicsit furcsán kezdőik, mert nem a főszereplők szemszögéből íródott, de ezen hamar túljutottam. A történet szerint Mia New Yorkba utazik, hogy átvegye édesapja - aki nemrég halt meg -, kávézóját, és hogy kitalálja mit szeretne kezdeni életével. Már a repülőn összeismerkedik a közvetlen és kedves Willel, akivel aztán hamar közel kerülnek egymáshoz, és Will oda is költözik a lányhoz. Mindkettőjük életében fontos szerepet tölt be a zene, a zene szeretete, Mia zongorázik, Will pedig egy banda gitárosa.

Ahogy említettem a két fiatal hamar közel kerül egymáshoz, ez azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy összejönnének: a vonzalom megvan közöttük, azonban Mia már az elején utal rá, hogy neki fontos, hogy a férfi, akivel összejöjjön, biztonságot, legfőképpen anyagi biztonságot nyújtson neki. Will azonban úgy tűnik, erre nem képes, és hiába kedvelte meg a srácot, egyszerűen nem tud túllépni ezen. Szóval talán nem lesz meglepő, hogy ezek után nem nagyon kedveltem meg Miát. Nagyon felszínesnek tartottam, a döntései szörnyen bugyuták voltak sokszor, és ezért eléggé haragudtam rá. A gyász miatti bizonytalanságát megértettem, nem is ezzel volt a baj, viszont sokszor úgy éreztem, hogy nagyon sok felesleges köröket futottak, mintha a probléma, amire Mia épített, nem lett volna valódi. Szerencsére volt fejlődés a karakterében, amitől a végére megenyhültem iránta, és megnyugodott a lelkem.




És hogy akkor miért érdemes mégis elolvasni ezt a könyvet? Egyértelműen Will miatt. Az ő karaktere annyira édes, annyira szerethető, komolyan alig vártam mindig, hogy feltűnjön a regényben, és valami cuki dolgot mondjon vagy tegyen. Vicces volt és érzékeny, a döntései teljesen logikusak, gyakran nem is értettem, hogy Mia miért kérdőjelezte meg őket olyan sokszor a könyv során.

Ők tehát nem az a fajta páros voltak, akik rögtön egymásba gabalyodtak a történet elején, a kapcsolatuk nehezen indult be, sok volt a huzavona. Azt azért megjegyezném, hogy nekem azzal nincs problémám, ha egy pár nem jön össze rögtön az elején, szeretem, ha meg kell harcolni a dolgokért, sőt, néha tényleg túlzásba esnek az írók, amikor egy-egy esetben már a 10. oldalon dúl a szerelem. A bajom inkább az volt, hogy nem éreztem valódinak Mia problémáit Willel (!), azért ezek olyan dolgok, amiket meg lehet beszélni. Nade, ha nem lenne konfliktus, nyilván könyv se lenne, így tehát összegezve azt mondanám, hogy a történet nem volt tökéletes, de aki szereti a műfajt, annak mindenképpen ajánlom, mert Will miatt megéri elolvasni. Idegesítő hősnőket pedig már máshol is elviseltünk. :D

Értékelés: 5/4


Blogturné extra - Borítómustra


                       

                         







NYEREMÉNYJÁTÉK

A könyvben nagyon fontos szerepe van a zenének. Ezért a nyereményjátékunkon a gitároké lesz a főszerep. Méghozzá egy igen híres gitárfajta nevének a betűit kevertük össze, és a turné 5 állomásán, valamint a Blogturné Klub honlapján is a bejegyzésben találtok majd egy-egy betűt. Ezeket kell majd helyes sorrendbe tennetek és meg is lesz a megfejtés.
3 példányt sorsolunk ki a könyvből a Könyvmolyképző Kiadó felajánlásával a játék végén azok között, akik a helyes megfejtést beírják a Rafflecopter doboz megfelelő részére.
Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.





További állomások

12.11. CBooks
12.17. Könyvvilág blog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése