„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. december 13., szerda

Rebecca Yarros: Full ​Measures – Tiéd vagyok


Rebecca Yarros a Tiéd vagyok című könyvvel mutatkozik be a magyar new adult rajongóknak. A Könyvmolyképző Kiadó gondozásában december 15-én jelenik meg Ember és Josh története.

KÖNYV ADATAI
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017. december 15.
Eredeti megjelenés: 2014
Oldalszám:
Fordító: Császár László
ISBN: 9789634570059

„Tudta. Anya ezért nem akarta kinyitni az ajtót. Mert tudta, hogy meghalt.”
Ember Howard 20 éves, és apja mindig is katona volt. Ő is tudta az igazságot. Az ajtóban katonák álltak, ami azt jelentette, hogy az apja nem tér haza többé. Amit azonban nem tudott, hogy honnan talál majd magában annyi erőt, hogy a gyászba belerokkant édesanyja helyett összetartsa a családot.
Aztán belép az életébe Josh Walker. A hokicsapat sztárja, közvetlen szomszédjuk, nem is beszélve arról, hogy az érintése különösen gyengéd, és újra és újra megmenti Ember életét. Van benne valami, ami miatt egyetlen pillantása vagy egyetlen érintése elűz minden fájdalmat. Ember bármennyire is szeretné kikapcsolni az érzelmeit, és egymaga megbirkózni a gyásszal, nem tagadhatja a kettejük között kialakuló vibrálást.

Idén őszre elég sok new adult könyvet olvastam el, többet a Könyvmolyképző Kiadótól, így talán nem túlzás azt állítani, hogy a műfaj mestere lettem. Sok olyan akadt, ami túlságosan hasonló volt a többihez, persze igaz az is, hogy megvannak minden műfajnak a sajátosságai, amivel szeretnek élni az írók, csak éppen az nem mindegy, hogyan. Ha őszinte akarok lenni, a Full Measures története sem volt olyan eget  rengetően egyedi, mégis beleszerettem a történetbe. Talán a szereplők miatt, talán azért, mert sikerült megérintenie, vagy éppen az írónő stílusa volt az oka, a végeredményt tekintve mindegy is, mert a lényeg, hogy teljesen beszippantott.
Készüljetek rá, hogy Rebecca Yarros nem kíméli az olvasót, már rögtön az elején lecsap a lelked legmélyére, a szívedre, hogy aztán jól megszorongassa, kifacsarja azt, és bizony egy darabot meg is tartson belőle. Ugyanis már a kezdésnél megéljük azt a fájdalmat, ami az egész történetet belengi, amikor kiderül, hogy December édesapja már nem fog hazatérni küldetéséről. A lány apukája katona volt, így már a családja hozzászokott ahhoz, hogy sokat van távol, és bizony folyamatosan rettegniük kellett attól, hogy nem fog visszatérni. És miután ez megtörtént, úgy tűnik minden összeomlik Ember körül - de legfőképpen anyukája -, ezért a lánynak kell erősnek lennie, talpon maradnia, főleg azért, hogy öccse ne törjön össze még jobban. Szóval már a regény elején kapunk egy jó adag érzelmi sokkot, amit biza máshogy nem, csakis a könnyeiden keresztül tudsz majd kiereszteni. Úgy gondolom, hogy ez az erős érzelmi töltetű kezdés az, ami miatt az ember képtelen letenni a könyvet, egyszerűen odaszegezi őt elé.
Aztán megismerjük Josh Walkert, és igen, innentől kezdve már biztos, hogy végünk van. Lehet, hogy csak én vagyok így vele, de nekem gyengéim a hokis fiúk, akik ráadásul törődőek, magabiztosak és kissé titokzatosak is, hát én totál elvesztem. Abban mondjuk nem vagyok biztos, hogy az elején szükséges volt-e Ember pasija/exe a cselekménybe, de hát elnéztem ezt az írónőnek. Szóval miközben Ember próbál felszínen maradni a kezdeti sokk után, és otthon is rendbe tenni a dolgokat, ez a bizonyos hokis, Josh, egyre közelebb kerül a lányhoz... Úgy éreztem, hogy jó kis páros voltak ők ketten, a kémia működött, így ők is működtek.
Annak örültem, hogy a könyv nem Mártír Ember történetét meséli el (még ha az elején így is tűnt), hanem minden családtagra időt és energiát szentelt az írónő. Jót tett a történetnek, hogy az egész család gyásza is ilyen sok szerepet kapott, nem lett háttérbe szorítva. Hiszen ez adta az egésznek az alapokat, amire aztán felépülhetett Ember saját romantikus története.. Persze mindannyian másként élték meg a gyászt, de szerencsére nem eveztünk túlságosan sötét vizekre, hanem Rebecca meghagyta az egyensúlyt a könnyedebb szerelmi történet és az éppen hatalmas veszteséggel küzdő család története között.
December - akinek egyébként imádom a nevét - és Josh kapcsolatának konfliktusa a fiú titka miatt csúcsosodik ki: a lány nem tudja feldolgozni azt, ami apjával történt, és megfogadja, hogy ő soha nem fog édesanyja cipőjében járni. Ezt csak azért emeltem ki most a bejegyzésben, mert azt mindenképpen el akartam mondani, hogy mennyire tetszett a könyv vége: amikor Ember anyukája megmutatta a lányának, hogy a katonaságnak, a férjekre, fiakra, apákra való örökkének tűnő várakozásnak nem csak árnyoldalai, hanem szépséges pillanatai is vannak. Ó igen, ismét csak fogyatkozott a papírzsebkendő!

Flight & Glory
Szóval nem fogom azt állítani, hogy ez a történet annyira kivételes lenne, engem mégis nagyon megfogott. Sok mindenről szól - családról, szerelemről, összetartásról, továbblépésről - mégsem érződik túl soknak. Josh Walkert szerintem sokan meg fogják kedvelni, de mellette Ember is egy nagyszerű, erős karakter. Jó tanácsom pedig a végre mindenképpen az lenne, hogy legyen a közeletekben bármiféle textília, amibe a szemeteket/orrotokat törölhetitek!
A könyv a Tiéd vagyok (Flight & Glory) sorozat első része volt. 
Értékelés: 5/4

NYEREMÉNYJÁTÉK
A játék ötletet a hoki adta, de rendhagyó módon nem a könyvek lesznek főszerepben, hanem az írók. Az állomásokon olyan írók portréit találjátok, akik írtak sportos történetet (sportos romantikus: a főszereplők egyike hokis, focis, akár egyetemi csapatban, vagy hivatásos, esetleg autóversenyző) A helyes megfejéseket a rafflecopter megfelelő mezőire kell beírnotok és részt is vehettek a sorsoláson. A Könyvmolyképző Kiadó 3 példányt ajánlott fel Rebecca Yarros: Full Measures - Tiéd vagyok című könyvéből.




Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.





További állomások
12.13. Könyvvilág
12.14. Kelly & Lupi olvas
12.16. Dreamworld
12.17. Deszy könyvajánlója
12.18. Sorok között
12.19. CBooks
12.20. Kristina blogja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése