„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. december 23., szombat

Simone Elkeles: Tönkretett vakáció


A Könyvmolyképző Kiadó jelenteti meg Simone Elkeles  Hogyan tegyük tönkre sorozatát, máris itt az első rész a Tönkretett vakáció. Ez volt a szerző első regénye, mely 2006-ban jelent meg eredetileg és egy különleges Izraeli nyaralást mesél el. Nyolc  blogger véleményét olvashatod a turné során, kövesd az állomásokat  és esélyed lesz megnyerni a három nyereménykönyv egyikét a kiadó felajánlásában.

KÖNYV ADATAI
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017. december 12.
Eredeti megjelenés: 2006
Oldalszám: 224
Fordító: Sándor Alexandra Valéria
ISBN: 9789634572855



Forró nyár. 

Amikor Amynek az egész nyári szünetet az otthonától távol kell töltenie, minden vakációs terve kútba esik. Egészen addig, amíg meg nem ismerkedik a jóképű és kemény kötésű tizennyolc éves Avival – az egyetlen sráccal, akinek talán nem tud ellenállni. Gyorsan felforrósodik a hangulat közöttük, de mi van, ha Avi csak egy nyári kalandot akar, Amy pedig többet?










Nagy valószínűséggel a legtöbbünknek a Tökéletes kémia sorozata jut eszébe Simone Elkeles nevéről, ami persze nem csoda, hiszen egészen eddig csak ezek a könyvek jelentek meg tőle itthon. Sok évnyi kihagyás után azonban idén decemberben megtört a jég, és újabb sorozatának megjelenítésébe vágott bele a Könyvmolyképző Kiadó. Én is azok közé az olvasók közé tartozok, akik nagyon várták az írónő új regényét, hiszen még él bennem az emlék, hogy mennyire szerettem az előző sorozatát. Persze akkor még más voltam, fiatalabb, azóta sokat változtam, és a Tökéletes kémia az első romantikus ifjúsági könyveim közé tartozik, szóval akkor még megvolt az újdonság varázsa.

A Tönkretett vakáció legnagyobb erőssége a helyszín volt. Izraelben járunk ugyanis, aminek én kifejezetten örültem, mert számomra annyira azért nem volt újdonság az itteni kultúra, hiszen vallásturizmus szakirányon végeztem. Éppen emiatt kíváncsian vártam, hogy mit fog kihozni belőle az írónő, és meg kell, hogy mondjam, nagyon tetszett: nem akart semmit az olvasóra erőltetni, épp csak annyi információt közölt, hogy érdekes legyen, de ne unalmas. És, hogy miért is járunk itt? Nos, a történet főszereplője, Amy itt kényszerül tölteni a nyári szünetét, ami azért hatalmas teher neki, mivel az édesapjából eddig nem sokat látott, most meg hirtelen arra kéri őt, hogy utazzon el vele a világ másik végébe csupa ismeretlenek közé. A lány kételyeit természetesen megértettem, de mégis ahogyan az egészet felvázolta, eléggé idegesítő volt. Szóval az elején nem igazán voltam kibékülve a lánnyal, akármennyire is próbálta például viccesnek feltüntetni a reptéri jelenetet az írónő, amikor a lány azon parázott, nehogy elrabolják - na szóval ez számomra inkább bugyuta volt, mintsem vicces. Szerencsére azért, ahogy haladt a történet, és Amy egyre jobban beilleszkedett, már egyre elviselhetőbb lett.

Azt azért nem mondanám, hogy könnyű dolga volt a lánynak, mert nehezen fogadták be őt. A nagyiját kivéve, aki szerintem nagyon aranyos volt, az egyik ékköve a történetnek. Persze két kultúra összeütközése mindig nehézkesen indul, főleg ha előítéletek is vannak az emberben - és itt nem csak Amyre gondolok, mert bizony a fiataloknak is megvolt a véleményük az amerikaii lányról, aki azt hiszi, bármit megtehet. Szóval nehézkesen indult, főleg az unokatestvérével, és a titokzatos Avival. Mert azt el kell árulnom, hogy akármit is ígér a fülszöveg, azért a hangulat nem forrósodik fel olyan túl gyorsan, és lemegy pár kör, mire megkedvelik egymást. 

Amy tehát egy teljesen új környezetben találja magát, más szokásokkal, új emberekkel - akik egyébként a családja, ráadásul az apjával is meg kell ismerkednie közelebbről. És be kell vallanom, akármennyire is bosszantó volt a lány az elején, azért mégiscsak jól vette ezeket az akadályokat, egy erős természetű lányt ismerhettem meg. Azt azért hozzátenném, hogy nagyon jót tett volna a történetnek, ha Avi gondolataiba is belelátunk, hiszen az ő hűvös nyugalma sokszor üdítően hatott rám, és tényleg kíváncsi lettem volna, hogy mi volt a véleménye Amyről egy-egy jelenetben.

Én csak a könyv elolvasása után tudtam meg, hogy a Tönkretett vakáció volt az első könyve az írónőnek. Azt persze végig éreztem, hogy nem volt tökéletes, de így legalább már tudom, hogy ez ennek (is) köszönhető. Az, hogy kiszámítható a vége még nem is probléma, hiszen az ehhez hasonló könyveknél ez azért megvan. Viszont ahogy írtam is, Amy karaktere nem lett kedvenc, emellett pedig a kémiát is hiányoltam a szereplők között: túl sokáig kerülgették egymást, aztán meg túl hamar vett teljes fordulatot a kapcsolatuk. Avi viszont felkeltette az érdeklődésem, benne még sok minden rejtőzik, ami érdekessé teszi, és persze Amynek is megvan az esélye a fejlődésre. A helyszín pedig csodás, az újdonság erejével hatott, és a történet sem zárult még le. Függővéget nem kaptunk - szerencsére -, de a folytatás szükségessége még érződik a levegőben. Valószínűleg én is olvasni fogom! 

Értékelés: 5/3,5



NYEREMÉNYJÁTÉK
Izrael nevezetességeit vesszük sorra az állomásokon. Egy-két mondat és a kép alapján találd ki a feladványt és írd be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.


Haifa város híres kertje gyönyörű panorámával rendelkezik, 100 kertész gondozza folyamatosan a növényeket, lélegzetelállító látvány.

Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésére, hogy a megkapott értesítő levélre válaszoljanak, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.





További állomások
12.18. Insane Life
12.19. Dreamworld
12.20. CBooks
12.22. Deszy könyvajánlója
12.23. Könyvvilág


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése