„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2018. május 9., szerda

Abbi Glines: Álmomban szerettelek


A Maxim Könyvkiadó jelenteti meg  Abbi Glines legújabb regényét: Álmomban szerettelek címmel.  A Magyarországon is méltán népszerű írónő ezúttal egy önálló regénnyel rukkolt elő, melyben egy buli utáni baleset következményeiről mesél, sok érzelemmel, váratlan fordulatokkal fűszerezve. Érdemes követni a három állomást, a kiadó felajánlásában egy példány kerül kisorsolásra a játékunk megfejtői között.

Könyv adatai
Kiadó: Maxim Kiadó
Megjelenés: 2018. május 8.
Eredeti megjelenés: 2016
Oldalszám: 320
Fordító: Bihari György
ISBN: 9789632619279





A ​nap, amikor Vale McKinley és barátja, Crawford átvették az érettségi bizonyítványukat, tragédiába torkollott, amikor egy szörnyű autóbaleset után a fiú kómába került. Az egész nyarat a fősuli tervezgetésével kellett volna tölteniük, majd pedig együtt indulhattak volna el a lehetőségekkel teli, ragyogó jövő felé. Ők ketten – hiszen ezidáig senki más nem számított. Ehelyett Vale minden napját Crawford kórházi ágya mellett tölti, reménykedve, hogy a fiú, akit gyerekkora óta szeret, felébred.
Slate Allen, Vale bátyjának jó barátja, aki nem mellesleg igazi nőcsábász, szintén abban a kórházban tengeti a napjait, haldokló nagybátyjának nyújtva támogatást. Amikor találkozik a lánnyal, Vale nem tagadhatja az azonnal érzett perzselő, tiltott vonzalmat. Próbálja figyelmen kívül hagyni ezt, de nem tud sokáig ellenállni – reményei Crawford iránt azonban még nem hunytak ki, így Slate-tel szép lassan barátság alakul ki közöttük.

Azonban Crawford nem ébred fel… Vale-nek rá kell jönnie, hogy muszáj megpróbálnia folytatni az életét a fiú nélkül, így egyedül vág bele a főiskola nyújtotta új kalandokba, melyek során útjai folyton összefutnak az észvesztően dögös Slate-ével. Barátságuk tagadhatatlanul átalakul, és szenvedélytől lázas kapcsolatuk nemsokára nem várt fordulatot vesz.


Abbi Glines azon írók közé tartozik, akiknek a könyveinél mindig tudom, hogy mire számítsak. Az ő esetében egy könnyed, romantikus, legtöbbször pikáns jelenetekkel fűszerezett történetre, amik igazából nem váltanak világot, én mégis kedvelem a stílusát. Az Álmomban szerettelek könyvében egy picit mást kaptam - kevesebb erotikát -, amivel nekem azonban egyáltalán nem volt problémám, sőt egy kis csavarral a történetben, felüdülés volt megismerni Abbi egy másik oldalát is. 

Már rögtön az elején belevág az írónő a fülszövegben ígért cselekménybe, miszerint Vale és a barátja a középiskola utáni nyáron autóbalesetet szenvednek. Vale megússza kisebb sérülésekkel, azonban Crawford kómába esik, és ahogy telik a nyár, egyre inkább úgy tűnik, hogy nem fog felébredni. Vale és Crawford már nagyon régóta egy párt alkottak, közösen tervezték az életüket, egy helyre akartak menni egyetemre, éppen ezért Vale képtelen elképzelni az életét a fiú nélkül. A szülei és testvérei azonban meggyőzik, hogy próbáljon meg talpra állni, és elkezdeni az egyetemet a fiú nélkül, amit aztán meg is tesz a lány. A történetünk másik főszereplője Slate, aki a kórházban találkozik Vale-lel, ugyanis az ő nagybátyja rákos beteg, ezért ott tölti vele a nyarat a kórházban. Nos, az igazság az, hogy szerintem Slate karaktere egy két lábon járó klisé, a látszatra minden lányt megdöntök, de igazából mély érzésű fiú vagyok típus, de úgy igazán engem nem zavart, mert egyrészt ebben a műfajban megállja a helyét, és másrészt pedig úgy éreztem, Abbi ebben a könyvében inkább Vale személyére helyezte a hangsúlyt. Persze nem volt Slate-tel sem gond, mert rendes volt a lányhoz, segítette őt, és neki is megvoltak a saját gondjai, ami miatt sajnáltam is, egyszerűen csak nem volt egy kiemelkedő karakter számomra.

Slate tehát az a fajta férfi főszereplő, akinek már megvolt a fél kórházi személyzet, viszont amikor a kedves Vale-t megismeri, miatta meg szeretne változni. Mint mondottam, ezen a dolgon én túlléptem, főleg azért, mert Vale karaktere, annak fejlődése viszont szárnyalt a történetben. A lány ugyanis most ébredt rá arra, hogy amióta Crawford barátnője volt, minden döntését alárendelte a fiúénak, mindig azt tette, amit ő akart, miközben a saját személyiségét elvesztette, mondhatni beleolvadt Crawfordéba. A fiú nélkül eltelt időszakban azonban ráébred, hogy valahol útközben elvesztette a saját akaratát, és elkezd megtanulni egyedül boldogulni, döntéseket hozni, újra megismerni és értékelni önmagát. És még csak azt sem mondhatom, hogy mindez Slate-nek köszönhető, hanem igenis egyedül, önálló nőként is próbálja megállni a helyét, amiért pacsi az írónőnek.

Az elején említettem, hogy volt egy jó kis csavar úgy könyv felénél, amire engem (az előolvasának köszönhetően) senki nem készített fel (úgyhogy most bocsi ezért), és jó nagyot koppant az állam, hirtelen fogalmam sem volt, hogy most mi van. Ez volt szerintem a könyv csúcspontja, amiben nagyon sok potenciál volt, és amit ki is használt Abbi meg nem is. Szuper ötlet volt, és egy ideig még működött is, csak igazából nekem az volt a problémám, hogy a csavar utáni rész viszont nem volt eléggé kifejtve, rövid lett. Spoilerezés nélkül nem tudnám elmondani, hogy pontosan mire gondolok, viszont én úgy éreztem, hogy túl gyorsan rendeződik minden, ahhoz képest ami történt. 

Azután a bizonyos csavar után már nem is volt szinte semmi bonyodalom a történetben, természetesen kiderül, hogy SPOLER Crawford egy elég nagy marha SPOILER VÉGE, a legvégén hipp-hopp megtörténik az egymásra találás és vége. Szó szerint olyan hirtelen, hogy az utolsó lapokon én már elkezdtem azon gondolkozni, hogy ez egy sorozat első része-e, mert mindjárt elfogynak a lapok, de még sehol a végkifejletre utaló jelek. Kicsit mérges is voltam, hogy így össze lett csapva vége.

Mindent összevetve tetszett a történet, a sok hasonló könyv után tudott újat hozni az írónő. Kevesebb volt az érzéki tartalom, és habár bőven volt romantikus szál, mégis inkább azt mondanám, hogy igazából Vale karakterének fejlődéséről, önmagának megtalálásáról szólt ez a sztori - legalábbis számomra. Így nekem ő lett a kedvenc szereplőm, a két fiú túlságosan közhelyesre sikeredett, de különösebb problémám velük sem volt. Ez egy picit másfajta stílusú könyve volt Abbinek, de az írónő rajongóinak mindenképpen ajánlom - és persze másoknak is, akik szeretik a laza, romantikus, fiatalos történeteket.

Értékelés: 5/4

NYEREMÉNYJÁTÉK

A szerző méltán híres emlékezetes szerelmespárjairól. Minden állomáson találsz egy fiú és egy lánynevet, a feladatod megfejteni a sorozat címét, amelyben szerepeltek. Mindhárom sorozat magyarul is megjelent, de elfogadjuk az angol sorozatcímeket is.


Eva - Cage

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.




További állomások
05.07. Kristina blogja
05.09. Könyvvilág





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése